Followers

Tuesday, October 11, 2011

Persada Survivor Camp Memang Bestlah!


Hello sume readers yang tertunggu-tunggu penulisan aku. Aku da jarang update kan? Sori beb!

Weekend lepas aku ade join satu program under PERSADA UMP. Memandangkan aku anak jati FELDA, aku join laa kan. Kang orang kata murtad lak, anak FELDA tapi tak nak join. 

PERSADA SURVIVOR CAMP neh kitorang buat kat Tanjung Resang, Mersing, Johor. Sepanjang program banyak gak laa aktiviti yang dibuat. Memang betul-betul survive lah. Dah name pon Survivor Camp kan? Ape laa bangang korang neh. Ehh??

Kitorang kat sane 3 ari, bermula ari jumaat. Malam tuh ade Night Walk. Punye laa cite kebaboom kan, tapi xde ape pon sangat. Alhamdulillah bulan terang, dan perjalanan masuk hutan tak jauh. Hahaha, kantoi takot kan. Takde laa takot, seram siket jea dengar cite yang kebaboom giler tuh. Korang pon mesti seram gak, jangan nak tipu laa. Ceh!

Pemandangan dari puncak Gunung Arong

Hari kedua banyak aktiviti, bermula dengan mendaki Gunung Arung, then cari harta karun yang tak berapa karun sangat tapi mengenyangkan, lepas tuh suppose berkepah tapi kene denda berendam dalam air laut setengah jam dan malamnya macam biasa laa kan, malam mencari bintang gitew. Tapi bintang aku tak bersinar sangat, sebab bulan terlalu terang. Hehehe..

Esoknya takde aktiviti sangat sebab sume dah penat daki Gunung Arong. Kitorang buat BBQ siket untuk makan tengahari.

Group 2 - Aza, Awang, Hajar, Amin, Abang Long

Yang atas tuh tak penting sangat. Apa yang aku nak cite, banyak pengalaman yang aku dapat. Sebelum neh makan nasik cukup rempah ratus, lauk ayam tak nak kalah kan, tapi bile da pegi sane, nasik masin jugak yang masok dalam perut. Sebab apa? Masak pakai air laut, memang laa masin. Ade laa rase pasir-pasir siket. Tapi grup aku bertuah siket sebab penghulu dan penghuluwati ahli grup kitorang. So, kitorang dapat sardin 2 tin. Grup lain makan nasi ngan telur jea sbijik :)

Pengalaman masak nasik dalam hujan, bukan maen tahan air hujan taknak bagi padam api, last-last padam gak. Tapi oke laa nasik sempat masak, even tak masak penuh. Yang aku takleh tahan, aku kene jadi dugong. Suppose duyung, tapi sebab laki kan tukar laa jadi dugong. Comel :) Lagi takleh tahan kene buat gaya menggoda. Adeh! Akhirnya, fasi tergoda dan bagi grup kitorang perencah nasi goreng. Makan sedap kitorang malam tuh.

kredit to DAYAH CHAN

So, sape-sape yang ade teringin nak buat Survivor Camp, leh laa buat kat sini. Sumber air hanya air laut. Takde air paya kat sini. Memang kena makan nasik masin :)

Baibai~~

nota KAM: sakit kaki daki gunung tak ilang lagi :(

SUKA entri ini?

No comments:

Post a Comment