Followers

Saturday, December 3, 2011

Ombak Rindu? Leleh Ke?

Hello guys.. Salam.

Minggu neh ramai dok update review pasal cite yang diadaptasi dari novel, Ombak Rindu. Dari ape yang aku dok baca, ade yang kate bez giler ah cite neh. Rugi sape-sape yang tak tengok. Dan ade juga yang kata cite neh bese-bese jea pon. Takde laa rase nak nangis pon. 


Kata aku? Aku tak pegi tengok lagi cite neh. So, aku takleh nak kate bez ke tak. Tapi pada firasat aku, cite melayu kan. Lebih kurang jea sume. Tapi watak-watak utama yang ditonjolkan yang banyak pengaruh neh. Mungkin untuk menarik lebih ramai peminat-peminat depa menonton? Tapi lakonan mereka memang tak pernah mengecewakan pon kan?


So far, yang aku baca dari review bloggers lain, jalan cerite agak lari dari cerita novel yang asal. Part mane yang lari tuh? Same-same laa pegi jenguk kat wayang yang terdekat. Nak pegi yang jauh pun boleh, takde masalah. Janji poket ketat.

Tapi novel Ombak Rindu neh aku pernah baca gak laa masa sekolah menengah dulu. Akak aku pinjam, aku tumpang laa sekaki. Cerita dalam novel memang superb bez. Siap imagine lagi tuh sambil baca. 


Apepon, support laa filem tempatan. Tetibe. Jom sape nak teman aku tengok? Tak bez tengok sorang-sorang. Susah nak kesat hingus kalo meleleh nanti. Kalo ade teman sebelah senang jea. Tarik jea hujung lengan baju depa.

Baibai~~

nota KAM: Bila Lisa Surihani nak jadi heroin aku??

SUKA entri ini?

2 comments:

  1. ombak rindu??
    xrase nak nanges sgt laaa..

    ReplyDelete
  2. jiwa kental??
    hahaha..xtengok pon lagi..
    malas nak p tgok

    ReplyDelete