Followers

Sunday, November 18, 2012

Majlis Kahwen~

Apabila seorang lelaki menyukai seorang wanita, hendaklah perasaan itu diterjemahkan melalui usaha untuk bernikah.





Umumnya, setiap perkenalan yang membuahkan bibit-bibit cinta yang serius akan mula memikirkan perihal berumahtangga. Dan dari situ mereka akan melangkah satu peringkat ke peringkat yang lain sehingga sah untuk digelar pasangan halal suami isteri.


Aku kat sini bukan nak bercerita perihal orang yang nak kawen. Orang yang nak kawen tu, mereka mungkin sudah bersedia dari segi mental, fizikal, mahupun kewangan. Tapi, seperti kebanyakan orang bujang, yang mana usianya semacam aku, tak akan lari dari pertanyaan kawen. Eh, majlis kawen orang lain, dok sebok tanya kita neh pehal? Dush~


Dan apabila disoal semacam itu, semestinya aku hanya mampu tersenyum. Dikaitkannya pula dengan janggut sejemput di bawah dagu ini, tandanya tak lama dah nak naik pelamin. Aku macam ...? Jadinya, haruskah aku sucikan dagu dari janggut ini? Kaitan pulak kan janggut dan kawen.


Aku banyak hal lagi yang aku nak capai dulu. Sebelum aku bergelar suami orang. Kewangan aku entah ke mana lagi, memang jauh sangat dengan kawen, walaupun ada keinginan di hati.


Kepada pencuri rusuk kiriku, harap dapat bersabar menunggu aku. :-D


No comments:

Post a Comment