Followers

Tuesday, November 13, 2012

Perubahan Atau ???

Kalau korang perasan, kalau korang yang selalu menjengah ke blog picisan ini, kalau korang yang ambil tahu pasal aku, layout blog aku dah berubah kan? Kenapa daripada yang sebelum ini berserabut dengan anak patung ditikam, hitam gelap kelam, darah sana sini, tetiba jadi simple sesimple alam dengan segala widgets hilang. Kan? Tu pon kalau korang perasan.

Ini semua gara-gara yang kononnya laa kan nak tukar layout baru sebab da bosan dengan layout lama. Konon laa kan. Jadinya, ambil la template yang dinamakan BLAKMAGIK. Skali bila dah siap install, memang cantik layoutnye. Cuma yang jadi masalah apabila date untuk every entry yang aku dah post is undefined. Dan juga dia jadi double post.

Setelah itu terjadi, aku ada jugak laa delete apa yang tak perlu, edit html mengikut pengetahuan aku yang terbatas neh. Tapi sebab pengetahuan itu terbatas, aku tak mampu untuk mengubahnya 100%. Dan aku hampir-hampir untuk berhenti berblog dan tutup terus blog ini sebenarnya. Sebab dah macam-macam cara aku cuba untuk kembalikan ke asal.

Tapi disebabkan perasaan sayang kat blog neh, dan jugak 147 orang followers aku, aku ambil langkah terakhir dengan create blog baru, copy template html blog itu, dan paste kat sini. Dan inilah hasilnya. Alhamdulillah, aku berjaya kembalikan blog picisan ini. Dan sebab itu jugak semua widgets itu hilang.

Dan untuk sementara ini, aku tak berniat tukar layout baru lagi. Cuma aku akan corakkan sedikit demi sedikit apa jua widgets yang perlu dan sesuai.

Dan sekarang jugak aku akan cuba untuk update cerita terbaru yang aku rasa nak update. Sebab sekarang aku rasa lebih senang untuk update entri dengan menggunakan android phone aku neh. That is why akan tiada gambar or whatsoever yang selalu aku buat.

No comments:

Post a Comment