Followers

Thursday, May 19, 2011

Demm Giler Layanan!!


Hari neh buat aku panas jek. Petang-petang yang panas neh, mau bikin aku terbakar gamaknye. Memang cari nahas laa orang yang keje kat Pos Malaysia Gambang neh. Aku takde nak sorok-sorok nama tempat, sekali da layan orang macam syal, xde aku nak kesian. Nasib baik aku tak tahu name kau. Kalo tak, name kau skali leh glamer dalam neh. Pastinye kau lelaki rambut jarang-jarang dan beruban. Pegi buat rawatan Yun-Nam laa weyh, kasi lebat sket. Licin berkilat dah tuh!

Hot sangat ke aku? Ikot aku laa kan. Aku yang kene. Kene pe? Aku nak pegi pos surat membe aku tadi. Aku nak beli laa setem 50 sen. Surat tuh nak kate penting, agak laa jugak. Sebab tuh aku nak setem 50 sen. Kalo tak, aku beli 20 sen jea da cukup. 

"Pakcik, setem 50 sen ada?"

"Tengok surat."


"Setem 60 sen."

"Oke laa."

Nak beli setem sekarang kene tengok saiz surat ke? Tak tahu laa pulak aku. Ke Pos Malaysia Gambang jea letak syarat gitu? Setiap setem yang nak dibeli berdasarkan saiz surat yang nak di pos. Wow! Amazing sangat! Dye kasi aku setem 60 sen. Oke, takpe lagi.


Dalam dompet aku time tuh cukup-cukup ade RM20 jek. Bukan duit pecah-pecah singgit tuh, 2 keping not RM10! Aku bagi laa sekeping not RM10. Aku bukan jenis suka bawak syiling.

"Takde yang lain?"

"Takde."

"Selalu macam tu."

Boleh plak dye balas cakap aku memang gitu?? Oit, penah ke aku berurusan nak beli setem ngan kau sebelom neh? Neh baru 1st time aku pegi beli setem taw, kat tempat kau keje tuh! Taw tak??? Kalo kau nak sangat aku bagi duit lain, boleh jea kalo bagi kau duit tuh tak sama nilai!

Neh orang kata buat keje tak ikhlas. Pakcik, kalo dah tak ikhlas nak buat keje tuh, baik hantar surat resign jea. Ramai lagi yang nak keje dan boleh keje dengan ikhlas. Bagi jea laa kat orang yang lebih layak.

Untuk pakcik tuh, belajar laa keje dengan ikhlas sementara masih berpeluang lagi. Awak tuh da tua, sapa lagi nak hormat awak kalau tak yang muda. Tapi kalau awak pun tak reti nak sayang yang muda, nak pulak kan yang muda tuh hormat awak, sanjung awak. Pikir-pikir laa pakcik oii. Ade otak, guna. Jangan buat berat kepala jea bawak pegi sana sini.

Baibai~~

nota KAM: tido lagi sedap. panas hati jek~~

SUKA entri ini?

2 comments: