Followers

Monday, May 2, 2011

Segmen: Aku mengenali blogger/kawan

Salam sume..

Tak penah2 aku join segmen kan. Tapi setelah di-tag oleh cik ANA MONTANA, tak ade salahnya kalo aku join sekaki, kan? Ke salah gak? Tipu laa tue~~

Segmen neh dicetuskan oleh cik NURUL AFIFAH. Kalau nak kenal sapa cik Nurul Afifah terbabit, sila2 laa klik kat nama beliau tuh yea. Haa, nak join sekaki pon boleh. Ngee~~

Aku curik neh dari belog beliau

Bak kata beliau, SHARING is CARING. So, beliau nak ber-caring2 laa ngan aku dengan bertanyakan soklan2 berikut:

1. Nama korang beserta dengan umur, status pendidikan, url blog dan nama blog
Nama aku panjang. Tak caye?? Meh tengok ic aku tak caye gak. Aku bagi nama pendek jea laa. Bukan ape, senang siket korang nak ingat. Ye dak? Nama aku Kierul Amin. Umur nak ikot tahun ke bulan ke tarikh? Oke, banyak tanya lak. Jawab jea laa kan. 28.11.2011 *owh, xcantik nombor =.=* genap laa 22 tahun. Status pendidikan masih belajar, oke? Url belog aku neh http://kierulamin.blogspot.com/ dan nama belog pon aku suke gune name aku sebab aku bangga dengan name aku, boleh? Kierul Amin Mohamad.

2. Sejak bila korang menceburi dunia blog dan sebab yg menyebabkan korang join dunia blog?
Aku create belog neh lame dah. Mase mula2 masuk U lagi taw. Sebab buat pon nak kene buat article review mase klas bi awal2 dulu, Semester 1 Tahun 1. Sekarang neh aku dah Semester 2 Tahun 2. Bayangkan berapa lama aku takde buat satu pun entri kat dalam belog aku neh. Sehinggalah pada satu hari Ahad, 16.01.2011 tercipta entri pertama aku. Stat dari situ laa aku mula siket2 jinak ngan beloging neh.

3. Apa pengisian di entry yg korang buat di blog korang?
Pengisian? Macam ayat2 klishe yang lain. Berkongsi siket sebanyak perihal aku, dan juga info2 berilmu yang boleh dijadikan panduan bersama. Sape taw kan, berguna jugak ilmu yang aku kasik tuh. Hehe~~

4. Kongsikan group blogger yg telah korang join dan fan page blog korang kalau korang ada.
Group bogger yang aku join takde laa banyak pon. Satu jea. Tu pun kat FB jea. Group tuh name B2B/Blogger to blogger. Setakat neh 324 orang jek yang join grup tuh. Korang pon leh laa nak join gak. Jom meramaikan geng B2B :)

5. Kongsikan perkara - perkara yg korang rasa menjadi satu perkara yg tidak wajar dilakukan dlm blog korang..
Perkara yang tidak wajar? Dalam belog aku? Aku tak bape nak suka kalo ade lagu2 bagai tuh sume. Kalo bukak banyak2 belog, tak ke pecah gendang tlinge aku nati. Huhu. So, aku taknak letak lagu sebab aku taknak gendang tlinge korang pecah. Haha~~

6. Korang mahukan blog korang lebih............................
Aku mahukan belog aku lebih ringan. Yea, supaya cepat nak loading. Sebab ade laa sorang membe aku neh komen kate belog aku berat. Lambat giler nak load abes. Sempat g makan, bancuh teh-o panas bagai katenye. Tipu jea. Ngee~ Tapi tue laa, aku pun ade rase camtu gak before dis. So, aku da buang siket widget yang aku rase tak penting pon. Ringan laa siket kan? Ke berat lagi neh?

7. Komuniti blogger.....................
Komuniti blogger sangat penting bagi orang yang mementingkan kawan kan? Bagi sesetengah orang suka buat private diari, so tak penting lah komuniti blogger neh untuk dye. Ye dak??

8. Nasihat atau tips-tips yg ingin dikongsi dgn blogger lain..
Aku belum cukup otai lagi nak bagi nasihat bagai neh. Cuma... Cuma jangan laa terikut2 sangat dengan orang lain. Jadi diri sendiri sudah. Tulis cara korang, bergambar cara korang, semua cara korang lah senang kata, kan? Aman siket idop. Hehe~~

9. Apa yg korang mahukan dari sesuatu blog tu supaya korang akan follow mereka?
Aku akan folow orang yang menulis dengan bijak. Tak paham? Camni laa, senang kata bukan syok sendiri laa. *Ehem2, kate orang jea pandai eyh. Aku neh bukan syok sendiri ke?* Erk, korang nilai sendiri. Hahaha~~

10. Pendapat korang tentang blog aku...
Alhamdulillah, sampai jugak soklan last. Hahaha. Jangan marah yea cik Afifah. Herm, belog ko neh aku rase tak best laa. Sebab? Nak taw sebab? Oke, aku bagitaw. Sebab ko tak review pasal belog aku. Haa, bek ko review cepat2. Hoho~~

Dah, dye suh tag pulak. Nak tag sape eyh? Herm... Haa, nak tag.....


Oke, da abes..

Baibai~~

nota KAM: tengah makan nasi goreng kampung teloq mata di waktu begini. nak?

SUKA entri ini?

3 comments:

  1. ok fine..nanti aku review kan... :P

    lemah jantung aku kau ckp xbest.. =='

    mcm best je B2B tu..nak join lah.!

    ReplyDelete
  2. demm!! hahaha
    itu gurau jea laa.
    join laa, jom ramai2 yuk!!

    ReplyDelete
  3. tag cpahniza eh..okesh tenkiu...klu smpat cpah juin..curik2 time ni blogwalking T_T

    ReplyDelete