Followers

Monday, May 2, 2011

Segmen: Saya Rindukan Zaman Kanak-Kanak

Hai, banyak sungguh entri ari neh kan? Penat dah bace? Alah, neh baru siket. Ade yang lagi banyak kan. Hoho~~

Oke, nak buat entri neh sebab tertarik ngan segmen Abang Hackers neh. Ternampak segmen neh pon selepas beliau post kat group B2B/Blogger to blogger kat FB. Cam best lak kan?

Klik untuk join same :)
Memang takde nak nafi2, zaman kanak-kanak laa paling bes kan. Nakal budak2 memang nakal yang kelakar. Paham? Bagus. Mase aku budak2 dulu kan, banyak gak laa bende2 nakal yang aku buat. Kalo nak cite sume, panjang lak entri neh. Korang lak yang bosan nak bace nanti. Ye dak?


Antara keje jahat yang aku penah buat tarik anak ayam dengan penyapu sampah. Giler bangang dulu kan. Kijam sungguh!! Cuba bayangkan kalo kita buat keje giler tuh sekarang, bile umo dah sesuai jadi bapak budak, mane lagi bangang?? At least, kalo kita buat mase kecik2 dulu, orang kate budak2. Tak tahu ape2 kan. Kalo dah nak jadi bapak budak buat perangai camtuh lagi, memang penyapu tuh makan tuan laa. Hahaha~~

Kesian gak kat anak ayam tuh, bile pikir2 balik kan. Sampai mampus anak ayam tuh aku kerjakan. Haish. Giler kijam laa aku neh!! Dush3!!


Antara lain kenangan baju raya yang sempat bergaya tak sampai sejam! Ceritanya cenggini. Biasa laa kan hari raya mesti nak balik kampung jumpa atuk nenek sedara sume kan. Punye laa excited kan, sampai siap pakai baju raya, bedak2 sume, pegi melompat2 kat titi sungai belakang rumah. Memang sah takde keje laa kan. Kalo jambatan takpe, besar, ade pagar. Neh titi jea kot, kecik laa kan. Last2 aku jugak yang jatuh lam sungai tuh. Sib bek tak dalam. Kalo tak, tak taw laa nak kate. Huhu~

Hurm, balik beraya ngan baju burok laa aku ari tuh. Menangis! Bukan sebab sakit jatuh, tapi aku sorang pakai baju burok balik beraya! Sob sob... Tu lah, nak buat keje giler lagi kan. Padan muka aku, adeh!


Kenangan zaman kecik2 neh memang best. Bile da besar neh, memang kelakar habes laa kalo ingat2 balik. Sape tak happening kecik2 dulu. Dalam pada keje giler yang kita buat tuh, dari situ laa kita belajar sampai besar panjang kan. Tapi bende tuh laa yang kita tak sedar. Tol dak?

Sesungguhnya sangat best kalo kite sentiasa kecik. Takde orang nak marah kalo wat bende2 ngarut kan? Hahaha~

Baibai~~

nota KAM: sangat lapar ketika ini. huhu~~

SUKA entri ini?

4 comments:

  1. ENTRY KAMU TELAH DIMASUKKAN...

    http://terowonginformasi.blogspot.com/2011/05/1-orang-je-join-segmen-saya-rindukan.html

    ReplyDelete
  2. aii,,,terjah cnie...

    cian ank aym 2 awk buli....

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    kecik2 dlu, mne laa taw kesian :D

    ReplyDelete