Followers

Saturday, May 21, 2011

Padan Muka Aku!


Tadi aku ingat nak buat entri, tapi tetibe kilat kuat giler dan tenet pon shock barangkali, terus putus tanpa sebarang amaran. Dah laa layan Ramlah Ram tak abes lagi tadi. Huhu. Kilat yang bertali arus kuat giler2, aku pun tutup laa laptop aku. Sayang gak laptop aku neh walaupun murah. Terbakar kang, takleh blogging lagi =.=

Neh pun aku baru bangun tido jea. Lupa asar tak solat lagi, terus bangon solat jap. Bak kata lecturer aku, kita neh manusia yang mana dalam bahasa arab dipanggil insan yang bererti lupa. So, tak salah kan kalo aku terlupa. Haha. Tapi bangong tadi kepala pening-pening cam nak giler ase. Tu laa akibat slalu tido lepas asar.

UiTM Merbok, Sg. Petani, Kedah

Oke, panjang lak intro kan. Haha. Bace laa korang. Kali neh aku nak cite pasal aku. Baru ada mood nak cerita. Suppose aku balik umah pada Khamis malam lepas semata-mata nak pegi Kedah, hantar adik aku masuk UiTM Sg. Petani.  Tapi sebabkan proposal Around The World (aku akan buat entri pasal neh nati)  aku tak siap lagi, tak sampai hati lak nak tinggal suh membe aku setelkan gitu jea kan. Kensel balik, sebab adik aku kat sana 3 tahun. Banyak lagi masa aku nak pegi kan?

So, dah tak jadi balik kan, buat laa proposal tuh sampai pukul 3 pagi. Esok nak kene keje lak, tapi lewat cenggitu pun tak tido lagi. Around The World punye pasal, sape yang tak nak pegi oversea free kan? Memang bangang kalo tolak!

Oke, ini part memalukan. Bangon selewat 8.57 a.m untuk pegi keje pukul 9.00 a.m. Mampos, lambat laa masuk. Tuh laa, tido lambat lagi kan. Selamba badak jea mandi cap kerbau, siap-siap terus pegi. Pakai baju terbalik pun tak perasan sebab pakai dalam gelap. Aku kan jenis baik, nak bukak lampu tak sampai hati sebab membe aku sorang lagi neh tengah syok berdengkur. Sampai sane pun masih tak perasan baju terbalik. Sejam gak aku pakai baju terbalik kat public. Demm!!

baju aku belang itam hijau gelap!!

Aku perasan bila nak pegi ke JHEPA, rase macam pelik jea baju aku neh. Skali tengok haa, hambek ko! Merah muka sebab 5 orang (2 orang awek cun) tengok aku dengan pakai cenggitu selama sejam dah! Saham aku dah turun depan awek 2 orang tadi!! Ciss!! Terus masuk tandas salin baju, then ngan selamba pegi JHEPA tadi. Dah setel kat sana, pikir camne aku nak masuk. Malu siot. Demm!

Aku buat muka tak bersalah, cam takde pape yang berlaku. Teruskan keje cam biasa. Mampus la, dah berlaku kan. Lepas neh aku sumpah nak bukak lampu bila pakai baju. Sori laa bro kalo tido terganggu, aku taknak malu lagi. Cukup sekali! Huhu.

Baibai~~

nota KAM: kalo aku jadi balik, aku mesti tak pegi keje kan? dan aku tak akan termalu sebegitu rupa. ciss =.=

SUKA entri ini?

6 comments:

  1. hahaha.,,. memang malu.,,. merudum saham

    ReplyDelete
  2. takpa..nati leh naikkan balik
    nak kene cari modal neh..ahahaha

    ReplyDelete
  3. cube pkai slr trbalik plok., naik balik saham tu.,,. kuang3

    ReplyDelete
  4. nati aq try..
    sengal~~
    hahaha

    ReplyDelete
  5. rilex doh neh pau..wat xtaw jah..hahaha

    ReplyDelete